frokengullbrand

Alla inlägg under januari 2010

Av Isabella - 31 januari 2010 10:49

Både jag och Matthias har varit förkylda hela veckan. Det är så himla tråkigt att vara sjuk, men samtidigt är det ganska skönt att bara sitta i soffan en hel dag och känna att det faktiskt är helt okej. Igår avverkade vi 4 filmer :) Idag ska jag iväg och jobba, ska faktiskt bli riktigt skönt att sitta nästan ensam och jobba, är inte helt fel att få söndagslön heller :)

Av Isabella - 26 januari 2010 18:06

Min plan är att gå på en så kallad sittning (läs fest med mat) på denna sittning är det disneytema vilket innebär att jag måste klä ut mig... Hur ska detta gå?? Vem ska man vara och hur ska jag få tag på något att klä ut mig med när jag väl har bestämt vem jag ska vara. Tänkte att Mimmi Pigg borde ju inte vara allt för svår men då måste man ju vara prickig, jag äger inget prickigt...snälla ge mig lite förslag!!! är det någon som har något jag kan låna?? vet att jag en gång i livet hade jättestora mussepigg handskar , frågan är ju bara var de har tagit vägen.


Mia-visst har jag varit duktig som har skrivit något i hela fem dagar i sträck :)

Av Isabella - 25 januari 2010 20:11

Har under dagen varit på två föreläsningar, båda två var med forskare som föreläsare. Och det var nog bland det tråkigaste jag har hört. Att börja prata om sitt lilla kärnområde inför 600 personer som läser en grundkurs i företagsekonomi och har gott i skolan i 1 vecka, hur tänker de?? Jag lovar att nästan alla slutade lyssna efter ca 5 minuter. Jag förstår att de vill prata om deras intresse men samtidigt så måste väl målet vara att någon av dessa man pratar inför ska lyssna och förstå vad man prata om. Tycker verkligen att det är slöseri med både deras egen och våran tid. Jag kan köpa att universitetet vill informera om vad för typ av forskning de bedriver men samtidigt kan man väl börja med grunderna för att sedan i slutet av det två timmarna ta upp något om sitt egna område, som vi studenter då faktiskt kanske kan förstå något om. De kan ju inte på allvar tro att vi verkligen kan så mycket att vi förstår?? Blir man verkligen så insnöad bara för att man är väldigt bra på något...

Av Isabella - 24 januari 2010 20:16

Men Mia om jag skulle berätta för dig så skulle det ju knappast vara någon hemlis längre :) Det är dessutom så roligt att du är så nyfiken så just därför så blir det ju ännu roligare att absolut inte berätta för dig. Så du får allt vänta...i alla fall minst än 40 dagar till. Kommer antagligen bli ännu längre med tanke på att jag behöver veta om det blir en liten tjej eller en liten kille :)

Av Isabella - 23 januari 2010 18:35

Är hemma i Björkvik så då händer det inte mycket, vilket är riktigt skönt. Jag får liksom ingen riktig ro när jag är i sthlm. Så idag har jag endast promenerat och pluggat i några timmar. Ska äta Tacopaj i kväll också på beställning från Laura (hon har pratat om det i flera veckor ).


Måste försöka få tag på mammas väninna också har en liten *hemlig* beställning som ska göras...

Av Isabella - 22 januari 2010 16:28

Nu har Mia skällt på mig så det är bäst att jag uppdaterar.Frågan är ju var man ska börja...


Som ni vet så är skolan igån och jag som var riktigt skeptisk börjar tycka att detta är toppen. Mycket tack vare det som kallas Fadderiet. Fadderiet innebär att vi (ca 700 elever) blir indelade i olika grupper och blir tilldelade två faddrar. Sen har vi ägnat oss åt femkamp, pub, förfest och cafe opera! Har nog aldrig träffat och lärt känna så många människor på så kort tid. Jag är verkligen imponerad av att det kan vara så lätt att känna gemenskap och trivsel i en så ny grupp. Kvällen igår var helt underbar och det är sällan jag har haft så kul med människor som jag inte ens vet va de heter. Kl 17 hälsar man lite avvaktande och vid 01 så är det kramar som gäller. :)


Snart kommer lillebror!!! Han har precis ryckt in i lumpen så det ska bli spännande och höra vad han har att säga.

Av Isabella - 13 januari 2010 16:04

Lämnar lägenheten för en promenad till bokhandeln nere på stan, säger till Matthias i hallen, jag behöver väl inte ta med mig nyklarna eller?? Vi kommer såklart fram till att det är ju helt onödigt. Går runt på stan en sväng och så ringer M:s mobil. M åker till henriksdal (långt bort) och jag går hem. Lagom hemma kommer jag ju på att jag inte har några nyklar. Har verkligen ingen lust att ta mig till Henriksdal så som tur är så har vi en reception i huset, så sätter mig där och väntar på att någonska dyka upp. Receptionisten Jonas kommer ner och hälsar med frasen Har jag glömt något?? Mitt svar blir; Nej men jag har. (Till saken hör att Jonas nästa alltid har glömt något). Så snäll som han är så släpper han in mig. Ibland är det riktigt bra att de kan komma in i lägenheten :)


Och jag som aldrig brukar glömma något :)

Av Isabella - 12 januari 2010 18:26

Dags för en liten uppdatering. Har kommit hem från fjällen och varit ledig nu i två hela dagar. Gud vad rastlös man blir, är verkligen inte skapt för att vara hemma. Men det är riktigt skönt att hinna göra lite smått och gått som man aldrig hinner med annars, som att baka bröd och ta långpromenader :) Men imorgon är det första dagen på det nya livet, upprop i skolan och sedan ut och leta skolböcker. Torsda freda blir det jobb känns riktigt skön att få gå till jobbet, saknar det verkligen! 


Är så stolt över E också, hon har varit riktigt duktig den senaste tiden... :P

Ovido - Quiz & Flashcards