frokengullbrand

Alla inlägg under mars 2011

Av Isabella - 31 mars 2011 19:33

 

Nu är det vår!!! Känns så skönt, som jag har väntat. Gjorde verkligen fantastiska upptäckter på min långpromenad, krokusen blommar för fullt och isen flyter runt som stora flak :) Dessutom har de börjat sopa upp allt grus på gatorna och solen har visat sig från sin bästa sida hela dagen!! Jag njuter verkligen av att vara ute dagar som dessa, synd bara att det inte finns någon som följer med mig på mina upptäckningsfärder.

Av Isabella - 29 mars 2011 16:26

Idag är dag två i vårt LCHF-försök. Tänkte vi skulle ge det en chans, är så trött på den gamla vanliga maten så kännde att det nog skulle passa oss ganska bra. Ska strax laga lax med brieost och nötter. Tror det kommer bli supergott!! Annars händer det inte speciellt mycket, har varit en sväng till skolan och påvägen hem blev det strömavbrott på tunnelbanan. En himla tur att det bara var två stationer bort så det fick bli en promenad hem, stackars alla som stod och trängdes för att komma med erstättningsbussen. Har två lediga dagar framför mig, det ska verkligen bli super! Jag ska bara ligga i soffan och ta det lugnt, sen blir det nog en och annan promenad också men det räknas ju till att slappa :)

Av Isabella - 26 mars 2011 14:47

Är i stan, var länge sen jag var här, kännde mig nästan nostalgisk när jag klev in på åhlens. Var säkert tre år sen sist. Dags att gå ut också, ska bli riktigt roligt!! Är mysigt värre med en tjejkväll och utgång! Frågan är ju bara va tusan man ska sätta på sig, att det alltid ska vara så svårt att bestämma sig. Men det blir väl som vanligt något ur Es garderob ;P

Av Isabella - 25 mars 2011 08:58

Gårdagen började med packning och utceckning i ett Åre som inte riktigt var på topp. Snöstorm, var inte alls trevligt att åka med en vit vägg framför sig. Så det blev ingen skidåkning för oss utan vi begav oss hemåt istället! Försökte verkligen få köra en bit den här gången också men lillebror ville inte riktigt släppa ratten :P Efter ett antal mil kom vi till Stockholm. Känns hårt att komma hem och sedan åka lika fort igen, hade gärna kastat mig i soffan. Istället rullade vi vidare till byn. Nu sitter jag här och väntar på att kaffet ska bli klart. Sen ska blir det en tur till Norrköping. Har en ny favo låt, Dear Mr. President med Pink!! Har verkligen blivit positivt överaskad av Pink, trodde verkligen inte att jag skulle gilla henne! Så ge henne en chans ni som inte heller har testat. Nu är kaffet klart så nu får ni va nöjda! :)

Av Isabella - 21 mars 2011 11:29

Nu är vi på plats, eller rättare sagt vi har varit på plats sedan igår. Lördagen spenderades i bilen, motorvägen är ingen jättehöjdare faktiskt. Fy va tråkigt det är iaf om man inte kör, ska nog försöka övertyga min bror om att jag faktiskt också kan köra bil. Lördagskvällen spenderades i mysiga Östersund, tycker verkligen om den staden! Om jag nu inte hade några vänner och ingen familj så hade jag nog flyttat dit. Igår va det strålande stol och vi glassade i backen hela dagen lång. Har träningsverk så dagens skidåkning har inte varit på topp. Dessutom regnar det så det blir iaf inte bättre. Nu är det matlagning som gäller!!

Av Isabella - 19 mars 2011 08:28

Snart är vi påväg! Sitter här o väntar på de andra! Hatar denna väntan, att man alltid ska behöva vänta när man ska på semester. Tycker att det borde finnas en knapp som förflyttar oss dit vi ska. Samtidigt så är själva transporten ganska mysig den också. Har laddat upp med lite färdgodis och fyllt Iphonen med musik. Är nog bäst att jag dubbelkollat så jag har med mig allt!

Av Isabella - 16 mars 2011 11:04

Nu börjar jag bli lite lagom nervös, vet inte riktigt om det är bra eller dålig. Sitter och räknar på gamla tentor och det går sådär, gillar inte att jag inte har koll på alla frågor. Men samtidigt så är det ju bra att vara lite nervös för då taggar man till lite mer. Hur som helst så är det alltid skönt när det är avklarat. Efter tentan blir det att skynda till jobbet och sen ska jag nog unna mig en tur på stan. Ska försöka hitta något fint att sätta på mig den 26. Är dags för en efterlängtad utgång!!


Men nu gäller det att få ihop ett riktigt bra formelblad, inte helt lätt att få plats med allt på en A4.

Av Isabella - 14 mars 2011 19:13

 

Då var det dags för tenta igen. Känns ovanligt bra denna gång, kan ju bero på att det bara är siffror som gäller :) Vår nya kaffemaskin är verkligen toppen, nu finns det ingen anledning att fika på stan. Den gör minst lika god latte och helt övertygad om att mina kakor är godare också, så numera är det fika hos mig som gäller!

Ovido - Quiz & Flashcards