frokengullbrand

Alla inlägg under december 2010

Jul

Av Isabella - 26 december 2010 09:22

Nur har det firats jul här i tre dagar så börjar faktiskt bli lite trött på det. Igår var det stök och stim hos farmor och farfar. Hela släkten var ute och åkte pulka, roligast tror jag pappa hade :P Men mysigt som vanligt var det, är så härligt med alla kusiner och farbröder o fruar.


Har till och med blivit lite sovmorgon här i huset, hör och häpna familjen Esko, mamma och pappa har sovit till hela klockan nio :P


Idag blir det kalkon i grannhuset och imorn är det dags att försöka ta sig hemmåt. Det känns lite osäkert, men de får väl helt enkelt klara sig utan mig på jobbet ett par timmar.

Av Isabella - 17 december 2010 10:40

Har jobbat hela veckan...Har varit riktigt roligt, jag trivs verkligen med mitt jobb och mina kollegor :) Vi skrattar hela dagarna och jag tänker inte ens på att jag jobbar och kollar aldrig på klockan, saknar dem verkligen men det är så skönt att komma tillbaka och känna att det är precis som att jag aldrig börjat plugga.


Nu är det tvätt och städ som gäller innan jag ska ta mig till cityterminalen och vidare med flygbussen till skavsta där min kära mamma väntar! Ska bli så mysigt att vara en hel vecka i byn, ska verkligen försöka hitta stämningen och bara njuta av ledigheten. Imorn ska vi till Mormor för att baka tunnbröd och skånepepparkakor. Hon vet verkligen vad hon ska muta med för att få dit sina barnbarn :) Men först ska Mia göra en insats (hoppas jag iaf :P)

Av Isabella - 14 december 2010 18:15

Ja det kanske är dags för en uppdatering. Dock har jag inte så mycket att berätta om. Mer än att det var en riktigt skön helg i byn. Var på jobbet igår o det är ju alltid lika roligt. Idag var det en riktigt tråkig sista föreläsning och sedan en sväng på stan för att försöka hitta de sista julklapparna. Strax blir det julkonsert i Klara kyrka, Matthias mamma ska sjunga med sin kör. Hoppas att julstämningen kan ta och infinna sig snart, går verkligen och väntar på det. Har inte ens haft lust att sätta fram tomtarna så de blir helt enkelt kvar i lådan denna jul. Om inte Matthias får något ryck och tycker att de ska fram.Varför kan det inte få vara som när man var liten och alla dagar räknades ner och kvällen innan så ville man inte annat än att gå och lägga sig, för att det så snabbt som möjligt skulle bli julafton. Vill verkligen få den känslan igen!!!

Av Isabella - 7 december 2010 14:40

Hade tenta idag, får se hur det gick känndes inte helt okej...Men hur som så har jag iaf firat jullovet med att julshoppa lite idag. Är nästan klar med alla julklappar n, känns skön att ha lite koll iaf. Nu är det tvättstugan som gäller sen blir det till Maxi och försöka hitta något snyggt julpapper, är väldigt viktigt det där :P


Imorn blir det IKEA med svärmor vi ska beställa hennes kök :)

Av Isabella - 5 december 2010 20:10

Vi blev väldigt sugna på att flytta när vi för en stund sedan var inne på studentbostäders hemsida. Upptäckte att jag faktiskt har väldigt många ködagar och därmed kan anmäla mig för en tvåa på 55 kvadrat på Gärdet. Va säger ni om det?? Dessutom ingår det hör och häpna förråd!! Vill flytta nu! Så jag hoppas verkligen att det är någon som har tröttnat på universitetet och flyttar ut snart!

Av Isabella - 3 december 2010 15:24

Tredje december idag, startade dagen med julkalendern. Tycker faktiskt att den är på väg att vara tillräckligt bra för att jag ska kolla på alla 24 avsnitt. Nu sitter jag o väntar på att klockan ska bli tillräckligt mycket så jag kan ta på mig den fina klänningen och bege mig till jobbet. Imorn åker vi ( förhoppningsvis Matthias är lite små krasslig) till byn. Och jag måste plugga så förvänta er inte ett besök!! ( vet ju hur det brukar bli med det :P)

Av Isabella - 2 december 2010 15:42

Då var vi inne på årets sista månad, en av de bättre månaderna om jag får bestämma. Jullovet närmar sig, en viss födelsedag också samt årets absolut bästa högtid. Väntar med spänning på julkalender, kollade igår och måste säga att det ser ganska lovande ut, har dissat julkalendern de senaste åren. Så jag håller tummarna för att den inte gör mig besviken.


Idag var det dugga igen, gick inte alls bra men så är det när motivationen är i botten. Har dock börjat plugga till mikrotentan på tisdag, hoppas att jag klarar den! Håll alla tummar och tår ni har! Sen blir det jullov, ska jobba lite men det räknas fortfarande till jullovet!! Ska bli så skönt att kunna släppa pluggpressen för några veckor, ska se till att vara mycket i byn så jag faktiskt ska hinna träffa alla och inte stressa runt som en tok. Har lovat mormor att vi ska ha minst en dag full med julstök, det ska bakas massor med kakor och göras julgodis och en och annan sill skulle läggas in. Sen ska jag se till och hinna träffa E var så länge sedan!! Vet faktisk inte var all tid tar vägen, flänger runt hit och dit och har ingen riktig struktur på livet.


Imorn är det julfest på jobbet också. Ska bli riktigt kul, hoppas bara att mina kollegor har samma inställning, annars brukar det bli sådär. Roligt att få klä upp sig och göra sig riktigt fint. Är ju inte allt för ofta det händer längre. Är ju inte riktigt som Maria Montazami och klär upp mig varje dag med läppstift och allt :P


Ne nu ska jag vara en duktig tjej och plugga lite medans gulaschsoppan kockar på spisen.

Ovido - Quiz & Flashcards