frokengullbrand

Alla inlägg under juli 2011

Av Isabella - 30 juli 2011 14:08

Händer inte mycket i vårt liv idag, det städas lite fixas med dvs apparater och nu ska jag se till att stryka tvätten. Ganska skönt!


Imorn blir det skojakt, förstår inte att det ska vara så svårt att hitta ett par sköna ballerina som inte går sönder på en kvart och inte kostar en förmögenhet och helst i rätt storlek också. Varför måste mina fötter pricka mitt mellan två storlekar!!??

Av Isabella - 29 juli 2011 19:09

Hjärtat är äntligen hemma igen :)


Har verkligen känt mig ensam här hemma, det värsta måste ändå vara att äta mat själv. Det är så sjukt tråkigt att laga mat till sig själv, tur att jag är så "ekonomisk" att jag iaf inte köper hem mat utan står där o kollar in i frysen o funderar på va man kan göra av det lilla som ligger där, för att gå o handla känns ju inte ens nästan värt besväret. Men nu är det slut på det så i helgen kan vi gå o stor handla :) Alltid mysigt o storhandla, ska faktiskt till och med skriva en nota så jag får med det där som jag alltid glömmer.


Efter världens längsta dag på jobbet så avslutar vi med lite Lisa.


Jag vet att du hellre vill ligga kvar och det önskar jag också vi fick

Dagen är lång men dagen följs utav natt

Då ska vi mötas igen och jag lovar dig att

Natten skyddar de älskande, så var inte rädd

Av Isabella - 21 juli 2011 21:13

Har på tok för lite att göra på jobbet, så vi spenderar dagarna med att diskutera diverse frågor. Är felix bättre än heinz?? Ska man bo på landet eller mitt i city? Lägenhet eller hus? Nybyggt eller renovera? lantligt eller minimalistiskt? Är det verkligen okej att döpa ett barn till Adolf? det finns liksom inget stopp, allt ska diskuteras o med oss fem tjejer så tar det aldrig slut..Mina kollegor är verkligen världens bästa vi har så himla kul på jobbet :) Sen är man ju så trött i öronen när man kommer hem att minsta jobbigt ljud gör mig galen.  Under en av många fördrivatiden diskussioner började vi leta hus o jag tror jag har blivit lite kär..Kan inte jag som är så snäll få ett hus som ser ut nästan som detta?? :)



PS Jag saknar dig!! Snälla kom hem snart <3

Av Isabella - 20 juli 2011 22:00

Är verkligen inget tempo i denna stad just nu, alla rymmer så fort de får semester :) Åå det är så skönt, men samtidigt så blir dagarna såååå långa. Jag blir liksom tre gånger segare bara för att ingen annan stressar runt. Frågan är ju om det är så hälsosamt att stressa runt så mycket att man tycker att allt tar tre år bara för att folk har bättre saker för sig än att springa till tunnelbanan. Men när jag är på jobbet behöver jag verkligen tempot för annars får jag inget gjort, sitter bara där o stirrar på siffrorna o undrar va de var jag precis tänkte att jag skulle göra. Den största fördelen är ju helt klart att hinner med den där lite extra långa fikan på 4ran :) Husmor Bella har varit igång så imorn får vi blåbärspaj också. Vi ska nog försöka oss på halv tolv i köket innan sommaren är slut också, behöver lära damerna (eller kanske rättare sakt damen) ett och annat om det där med matlagning, går ju faktiskt inte att äta fiskbullar direkt ur burken till lunch!!!


Underbara Hannah har lånat mig sommarens första pocket också, så igår kväll spenderade jag timmarna vid vattnet, måste säga att jag börjar tycka mer och mer om Stockholm (men säg det inte till Matthias!)


 

Av Isabella - 18 juli 2011 17:35

Vi har förlovat oss!! :D Denna tokstolle och lilla jag. Trodde inte att det kunde kännas så annorlunda, är ju hela 8 år sedan vi satt i någon liten stuga o kollade film, men på något konstigt vis blev hjärtat ännu större!     

Av Isabella - 14 juli 2011 17:49

Inspirationen var inte på topp imorse så folk undrade nog om jag skulle gå på begravning, men så på ICA så hittade jag dessa som jag tänkte skulle få liva upp stämningen lite. Men som vanligt när jag ska måla naglar så slutar det med att aceton åker fram...Den som lever får se!!  

Av Isabella - 12 juli 2011 20:36

Efter en vanlig dag på jobbet tog jag min trogna cykel och trampade hem till svärmor. Tog en tur till Fältan för att se om det fanns några skor till mig, men precis som vanligt så hittade jag inga jag ville ha. Men dock gjorde jag ett bikinifynd på HM, så nu Mia kanske du kan sola brevid mig :P  

Av Isabella - 10 juli 2011 08:04

Har inte varit inne här på år och dar känns det som, trots detta är det några stackare som håller koll ändå :) Så jag kände ju att ni måste ju belönas lite! Blir dock så tråkiga inlägg när jag inte har varit här på ett tag, va ska jag berätta för er?


Men kan ju berätta att jag har en hemlis, o några av er har också en hemlis! Ni får ha lite tålamod men lovar att ni alla ska få veta snart :)


Kan ju ta en status om livet också när jag ändå håller på; jobbar o sliter, vilket är både skönt (älskar rutiner) men sjukt tråkigt också eftersom hela sommaren bara försvinner. Men som tur är så har vi precis bokat en underbar vecka på hemlig ort :P och då ska jag inte göra annat än sola o bada! Känns helt plötsligt som mina 4 veckor till på jobbet inte allas blev lika jobbiga. Är i vanlig ordning i byn så är det någon som tycker att de vill ses så får ni ta o åka till Björkvik. Idag blir det IKEA men mina tjejor (kanske lite väl snällt mot mamma) men ska bli så mysigt o bara gå runt där utan att någon står o stressar en!


Nu ska vi fixa frukost innan (nu kom hon in genom dörren) någon kommer o våldgästar :P


Ovido - Quiz & Flashcards