frokengullbrand

Alla inlägg under juni 2010

Av Isabella - 26 juni 2010 23:00

Vissa saker gör att man får perspektiv...Det gäller verkligen att se till att ta vara på allt och alla man har! Helt plötsligt kan tiden vara slut och då är det för sent! 

Av Isabella - 22 juni 2010 19:00

Måste ta tag i min garderob, blir galen när det blir världens oordning varje gång jag tar ut något. Så det blir att rensa lite och köra det till bvik. Tänkte att mamma och pappa har ju plats för dotterns alla överblivna saker :P Vill inte kasta men det är inget som jag använder varje dag så det skadar ju inte om det ligger där istället för här. Dessutom slipper jag ju släpa med mig så mycket när jag åker dit. Så mamma får helt enkelt köpa att jag ockuperar förrådet :)

Av Isabella - 21 juni 2010 17:48

Vet inte riktigt vad jag ska kalla mig längre. Idag har jag iaf agerat flyttgubbe, burit kartonger hit och dit och packa upp och ner. Hoppas att det blir en mer vanlig dag imorgon så att det blir något gjort. Är massor med människor som väntar på sina pengar, och jag bär kartonger under tiden. Men det är ju inte min huvudvärk som tur är.

Av Isabella - 18 juni 2010 19:16

Nu är semestern slut och det är dags att göra lite nytta. En bok utläst och lagom stekt efter gårdagen :) Tagit årets första dopp också, var lite väl kallt tyckte jag (måste bero på åldern, för de äldre doppade ju knappt tårna)


Här är det full fart, människor överallt, att det kan dra så mycket folk. Men tur är väl det, vore ju lite misslyckat om ingen var intresserad. Så imorgon blir det att gå på stan, känns lite pinsamt att inte vara där när det tar 5 min att ta sig dit.

Av Isabella - 12 juni 2010 09:11

Enligt mia så hade min blogg tydligen födelsedag igår. Att jag har orkat hålla på i ett helt år...Är riktigt förvånad faktiskt!


Idag är det student i staden som gäller. Kusin David har blivit vuxen han med! Tiden går den, var ju hela tre år sedan jag tog studenten. Hur är det tänkt att man ska hinna med?? Hela tre år i stockholm, jag som inte ens gillar stockholm :P

Av Isabella - 9 juni 2010 10:01

Nu när jag har semester så måste det ju utses en bok som ska stå för underhållningen några dagar framåt. Men jag får så svårt att välja. Inte för att jag har massor med böcker men det finns iaf några stycken. Ska man vara seriös och läsa om något viktigt eller ska man ta en deckare?? Har bestämt mig för en deckare, har ju bara läst seriösa böcker hela våren...Så det fick bli Stenhuggaren, lättläst och spännande det blir faktiskt inte så mycket bättre. Jag orkar inte lägga någon energi på att läsa, det ska ju faktiskt bara fungera som avkoppling. Klokare får jag bli någon annan gång.

Av Isabella - 8 juni 2010 15:10

Att vissa människor inte har bättre förstånd. Idag när jag gick på tunnelbanan så stod de tre tvillingvagnar innanför dörrarna så det blev väldigt svårt att komma på. Och såklart så har ju inte tunnelbaneföraren förståelse för att det är fullt utan börjar stänga dörrarna precis när folk går på. En pojke i 10års åldern kommer precis in genom dörrarna och då kommer det en man i 40års åldern och knuffar in honom (samtidigt som han själv trycker sig genom dörrarna när de stängs) och säger DU kan ju inte stanna i dörren dumhuvud till pojken. Jag bara stod där och gapade, Hur kan man säga så till ett barn?? Det är väl inte hans fel att det är fullt på tunnelbanan och att chaffören får för sig att stänga precis då. Stackars barn han blev ju jätteledsen. Hade verkligen lust att gå fram och ge honom en rak höger!! J*vla idiot!! Nästa tunnelbana går om 4 minuter det är ju inte hela världen om man får vänta.

Av Isabella - 7 juni 2010 12:14

Nu är det äntligen slut på terminen!! Så det firas med jordgubbar, shopping och brännboll (kanske lite vin också :P)


Tentan gick ganska bra, känns lite farligt att vara nöjd för då är ju risken stor att jag blir besviken när jag väl får reda på hur det gick. Men sak samma det är ju iaf slut på terminen!! :)

Ovido - Quiz & Flashcards