frokengullbrand

Alla inlägg under september 2010

Av Isabella - 30 september 2010 15:01

Ny dag nya tag. Idag har jag faktisk varit ganska duktig iaf. Har läst igenom alla föreläsningsanteckningar och lite i boken.


Beställde kort i måndags och idag låg de i brevlådan. Glad man kan bli för en så liten sak. Tycker på något sätt att det känns mer på riktigt när man kollar på bilderna framkallade istället för på datorn :) Ska sortera ut några och skicka till farmor och mormor och några kanske trillar ner på andra ställen också. Ska försöka leta reda på fotoalbumet också, undrar om det ens har lämnat björkvik...Hur som helst så tycker jag att alla borde framkalla mer bilder!! Kostar inte speciellt mycket och det är väldigt mysigt att kolla i andras fotoalbum när man kommer och hälsar på.

Av Isabella - 29 september 2010 17:44

Har dugga ( ett litet prov) på fredag och borde verkligen plugga. Men just nu så finns det verkligen ingen motivation. Vet inte riktigt vad jag ska hitta på, har inte ens lust att sitta framför tvn. Pluggångest!!


Och jag vill verkligen inte att bloggen ska vara en sån där gnällblogg men samtidigt så var ska jag annars gnälla. Är ju bättre jag gnäller här än på alla i min omgivning. Så nu har jag gnällt lite och då känns det ju alltid lite bättre som alla vet :)


Fick iaf tag på mina stolar så nu är det så fint här!!! Tänkte lägga upp en bild men som med allt annat så orkar jag inte ta fram kameran och ta kortet och lägga in det, så ni får klara er utan.

Av Isabella - 25 september 2010 18:45

Lördag löningshelg är verkligen inte den bästa dagen att åka och shoppa. Blev en tur till Brommas nya centrum och det var ju till och med kö för att komma in på stället. Jättetrevlig centrum dock så jag vill gärna åka tillbaka en dag då jag faktiskt kommer in i affärerna också. Sedan vidare till Ikea för att försöka köpa de nya stolarna jag vill ha. Men de var ju slut som vanligt. Hoppas att min hemliga källa kan se till att de finns några kvar till mig imorgon.Imorn blir det höststädning, dags att plocka i ordning i diverse skåp och få upp mina ursnygga lila gardiner. Ny blir det lördagsmys!!

Av Isabella - 23 september 2010 17:53

Har verkligen inte fått något gjort idag. Var i skolan mellan 8 och 10 och efter det har jag bara legat i soffan och känt mig allmänt hängig. Strötittat på tv samtigigt som jag har småsovit. Ska snart äta rotmos och sen blir det att gå ut en sväng och förhoppningsvis få lite energi, så jag kan läsa iaf något kapitel.


Du ville träffa mig i veckan och du vill alltid samma sak, du vill ha det du förlorat men mig får du inte tillbaks. (Som alltid Melissa)

Av Isabella - 22 september 2010 19:31

Ett av mina fina vinglas gick snönder idag :( Inte någon bra idé att försöka prata med mamma samtidigt som jag plockar i skåpen. Hoppas att de finns några att få tag på så jag kan ha 8 st igen, är ju ingen höjdare att bara ha 7. Mest är det tråkigt eftersom jag fick dem i studentpresent.

Av Isabella - 21 september 2010 13:09

Tror jag ska ta och baka något idag, frågan är ju bara vad. Fick massor med äpplen av Matthias mormor så måste ju ta och använda dem.Sen är det ju en bra grej att göra istället för att plugga, som borde vara mitt största fokus just nu. Men det finns ju tusen saker man kan göra istället :)

Av Isabella - 18 september 2010 20:49

Nu kommer min bästa äntligen tillbaka dit hon hör hemma, iaf om jag får bestämma!    Synd bara att jag inte riktigt har hittat tillbaka ännu...Saknaden är stor och det har bara gått två veckor!! Hur tänkte jag när jag bokade resa till Grekland precis när de kommer hem!?

Av Isabella - 18 september 2010 18:11

Idag har varit en väldigt kreativ dag hemma hos familjen Gullbrand. Helt plötsligt ska jag och Laura vara med på julmarknaden. Frågan är bara om vi kommer att ha något att sälja och om någon i så fall kan överväga att köpa något. Den som lever får se!

Ovido - Quiz & Flashcards