frokengullbrand

Alla inlägg under maj 2010

Av Isabella - 27 maj 2010 20:01



Känns som det är dags för en uppdatering. Hade en supermysig helg med besök från både Emily och päronen. De var uppe och tittade på min bror på Drottningholm. I går blev han hela 20 år, tycker fortfarande att jag bara är 20 så jag vet inte riktigt hur det har gått så fort. Men lillebror kommer han alltid att var hur som helst   


Imorn bär det av till byn. Ska bli kul och träffa alla, känns som man missar massor, tiden går så fort! På söndag ska Matthias och Frank köra Yngarn runt, hoppas att det blir lika bra väder som det har varit de senaste 4 åren, så jag slipper stå i regn och heja (självisk som jag är).


Var på IKEA en sväng idag, blev faktiskt bara det jag skulle ha för ovanligheternas skull. Men tyvärr så fanns inte det som var på Eskos önskelista :( Vi var på Zeta (en jättemysig handelsträdgård) också och köpte tomatplantor och en pion till pappa. En sällsynt liten sak hittade vi, knappt så man vågar ta med den hem, vill inte riskera att den går sönder på resan...Men det ska nog gå bra har laddat upp med kuddar som stöd så den borde klara sig.

Av Isabella - 20 maj 2010 20:33

En ny favorit igen :) Gillar när jag får nya favoriter, kände att jag var tvungen att lyssna in mig lite inför imorn och så blir det helt plötsligt en ny favorit bara sådär. Men om Emily gillar så måste jag gilla så är det ju.Konstigt att jag alltid missar allt, måste bero på att jag aldrig lyssnar på radio...


Joshua Radin!!


Shoelaces untied
You can dry your eyes
Perfect shadows alive
Behind us
This is the day i make you mine

The way your hair lies

sometimes unrecognized
All the way from these today
on a train
Nothing to say if theres still time

But you are the one

I've been wating for today
And here comes the sun
That's been beating more today

Av Isabella - 19 maj 2010 22:20

Då var äntligen den där dumma dumma tentan över. Känndes helt okej men vad vet jag. Har skrivit så mycket som man fick på alla frågor så tycker ju faktiskt att jag borde vara smart nog för att få ett E. Hoppas hoppas. Vore så skönt att få veta hur det gick med marknadsföringen också så jag kan slappna av lite. Känns alltid bättre när man vet oavsett hur det gick.


Ska bli så underbart med sommar och sol. Längtar verkligen, det spelar ingen roll att jag ska jobba, bara det blir lite omväxling så känns det bra. Tror att vi ska vara husvakt i sommar också. Ska bli så skönt att kunna komma hem från jobbet och sätta sig på altanen och sola en stund och bara njuta. Hela tre veckor ska vi förhoppningsvis vakta farbrors hus i Spånga. Känns riktigt lyxigt att kunna sprida ut sig lite :D


Av Isabella - 18 maj 2010 19:08

Har haft ständig pluggångest de senaste veckorna så det ska bli så skönt i morgon kväll när det är över, för ett tag i alla fall. Behöver verkligen känna att jag kan släppa allt och bara få vara och att det faktiskt är okej. Inte för att jag pluggar så mycket men går runt med en ständig ångest över att jag inte pluggar och det vore så skönt att slippa den för ett tag.


Emily kommer på fredag!! Var ett tag sedan vi sågs bara hon och jag så det ska bli så mysigt. Vi ska gå på Rixfm-festival och shoppa loss på stan :)


Saknar verkligen mina bästa, varför kan inte allt och alla finnas på ett och samma ställe för...Det jag saknar mest är de vardagliga samtalen under en promenad. Och att finnas där om det är så att någon faktiskt skulle behöva mig lika mycket som jag behöver dem :P

Av Isabella - 15 maj 2010 09:39

Det är riktigt trevligt med långhelg. Är så härligt att vakna upp och känna att det faktiskt är två hela dagar kvar!!


Denna helg har redan bjudigt på mycket och mer kommer det. I torsdags gjorde vi slingor i mitt hår. Blev jättebra!! Igår va jag i stan en sväng och handlade en jättesöt klänning till Matthias kusinbarn och så fika med guitarhero hos Mia :) Tror att vi måste smygöva lite på det där :P Trodde faktiskt att jag kunde göra två saker samtidigt men tydligen inte! Idag ska jag försöka se till och plugga lite innan vi ska åka till Ljungsbro och träffa bebis :D

Av Isabella - 13 maj 2010 11:23

Var tog det fina vädret vägen, ingen som vet ingen som vet...Regnet det bara öser ner...


Allt blir så tråkigt när det regnar, men det är bra för plugget eftersom det inte finns så mycket annat att göra. Hoppas att prinessorna kommer ut idag så kanske bara kanske kan vi lyckas göra lite slingor i mitt hår. Som Mia så fint uttryckte det så skulle hon göra världen en tjänst :P

Av Isabella - 10 maj 2010 17:53

Hur vet man att man vet?? Vet man rätt saker eller fel saker?


Jag har verkligen vetenskaps problem just nu, hur ska jag kunna veta att jag lär mig rätt saker. Har ju liksom ingen aning om va de bestämmer sig för att jag borde veta eller inte veta. Det är ju helt omöjligt att lära sig två hela böcker på sådär en 500 sidor...Så hur ska man veta att man vet rätt saker? eller det kanske är det hela universitetsgrejen gå ut på. Att förstå skillnaden mellan onödigt vetande och viktigt vetande... hmmm...

Av Isabella - 9 maj 2010 15:55

Vi börjar få slut på filmer :( Vet inte hur många vi ser i veckan men minst 5 st (om man räknar de som gå på tv). Men nu börjar de va slut..Tycker verkligen inte att det har gjorts så många bra filmer på sistone. Är det någong som har något bra förslag? Jag är ju kärleksfilms älskare nummer ett men det går inte riktigt hem hos sambon så får ju gärna vara något annat :P

Ovido - Quiz & Flashcards